Rechtdoor en nog eens Rechtdoor - Reisverslag uit Sahagún, Spanje van Rick Martens - WaarBenJij.nu Rechtdoor en nog eens Rechtdoor - Reisverslag uit Sahagún, Spanje van Rick Martens - WaarBenJij.nu

Rechtdoor en nog eens Rechtdoor

Door: ricknaarsantiago

Blijf op de hoogte en volg Rick

12 Maart 2011 | Spanje, Sahagún

Tsja, en probeer daar maar eens wat van te maken. Vanochtend al vroeg vertrokken, om 07:00 vertrokken na een niet echt beste nacht. Mijn goede vriend Pedro had besloten een Siciliaan na te doen waarvan ik in ieder geval blij was dat we hem achter ons gelaten hadden. Als je licht slaapt kan snurken een aardige domper op de nachtrust zijn :-(
Maar goed heb de nonnetjes het allerbeste gewenst en op pad. Onderweg leek het wel een beetje op Nederland, veel groene weiden en rijen bomen, grijze lucht waar af en toe wat regen uit kwam zetten, maar niet al te erg. Na een ontbijt op zijn camino, gewoon staand een stokbrood in stukken hakken en opeten met brokken of worst of kaas of allebei, vol goede moed verder naar het eerste dorp, wat na 17 kilometer opdoemde. je kan vrij gemakkelijk zien wanneer je een dorp nadert omdat er namelijk altijd in de buurt een grote antennemast staat. Afscheid genomen van Antonio en Antonio Jose, voor de mensen die dat net meer weten kapitein Haddock met maat. Ze hadden maar twee weken vakantie en werden door een vriend opgepikt. Hun plan was met de auto naar Leon, daarna naar santiago voor de stempel, dan op een draf naar huis en maandagmorgen weer fris en fruitig achter het stuur van de caminion naar België.

En eigenlijk was dat ook wel meteen wel het meest spectaculaire wat er gebeurt is vandaag. Het enige wat nog het vermelden waard is dat toen ik besloot een regenjas aan te trekken het droog werd...tot 2 kilometer voor het eind toen ik alsnog een hoosbui over me heen kreeg. De weersvooruitzichten blijven aan de vochtige kant hier. De 40 kilometer die ik wilde doen ging verbazingwekkend gemakkelijk en ik zit nu in een omgebouwde kerk wat te typen. Men heeft er een verdieping ingemaakt voorzien van stapelbedden, een paar wc´s en douches terwijl de andere kant een soort van concerthal is. Om heel eerlijk te zijn erg mooi gedaan. En vanavond geen concert wat de rust best wel ten goede zal komen....

Iedereen bedankt voor de reacties en de sms´jes, keep em coming zou ik zo zeggen.

Nu maar hopen dat NEC eens wint dit weekend :-)

Oh ja en de uitsmijter van de dag is:

Als het warmer wordt merk je pas dat er een groot verschil is tussen kleren dragen en kleren dragen!

• 12 Maart 2011 - 20:48

Bente Boer:

Heb je vandaag veertig kilometer gewandeld? Goed zo! Ik vind het goed wat je doet en hoeveel je loopt. Ik hoop dat je vandaag hebt genoten met lopen en dat je lekker in een herberg mag slapen. Blijf volhouden Rick. :) :) :)

• 12 Maart 2011 - 20:52

Sjanet:

Zeventien kilometer als maar rechtdoor is waarschijnlijk zeer saai. De wijze waarop je erover schrijft zeker niet. Leuk om over al jouw ervaringen te lezen. De foto's van de kerk zijn mooi. Op google geen betere gezien! We blijven smsjes sturen. Welterusten. Sjanet

• 12 Maart 2011 - 21:28

Rico:

hai,

Ik ben niet zo internetterig...... Ik heb je site dus ook net pas gevonden haha. Ik ga binnenkort even rustig zitten om een en ander te bekijken. Ga nu met Hoekie naar het casino.
    Zet hem op daar!

• 12 Maart 2011 - 21:31

Marc:

Heey Rick,

Doet me goed om te lezen dat je de veertig kilometer van vandaag ook werkelijk hebt gehaald. Zeer knap denk ik zo. Heb sowieso eindelijk eens al je belevenissen weer even kunnen bij lezen. Voordeel van eindelijk eens een avond niks doen. Was erg leuk om alles wat je meemaakt te lezen. Ik wens je voor de komende dagen ook weer heel veel succes en zal eens duimen voor je dat NEC gaat winnen.

• 13 Maart 2011 - 07:49

Ma En Pa:

we gaan vanmiddag naar Daan z'n verjaardag.
    we zullen je vanavond nog bellen.
    groetjes en loop ze!!

• 13 Maart 2011 - 10:30

Ingrid:

Hee,broer!!! Mooi,die ooievaars op de kerk,alles is eigenlijk mooi.Wat dat betreft zie je wel een hoop indrukwekkende dingen,dat maakt het hebben van blaren en regen toch wel een beetje goed (hoop ik).Gezellig dat je regelmatig met andere stoere mannen wandeld(wandel,wandelde,wandelt,????????,ja,het is zondagmorgen,wat wil je nou?)Leuke slaapplaats gisteren,ziet er mooi uit.Ik hoop dat je vandaag in de zon je kilometers kunt maken!Wij gaan nu op weg naar zuslief,een hele fijne dag en tot schrijfs!!!!Dikke kus,Ingrid,groeten van Fred en Rens.

• 13 Maart 2011 - 12:42

Petra:

40 km????? Wow!!! Hartstikke goed!
    Ik kwam wel een heel toepasselijke kreet tegen: "Reizen is kijken naar jezelf tegen een andere achtergrond" :) Zo is het maar net ...
    Hou vol, ook met de mooie verhalen.

• 13 Maart 2011 - 12:44

Ruud:

Hey Rick,

40 Km en dan vlak voor de streep een hoosbui.... Waar ken ik dat van? Maar goed, als je er bijna bent maakt dat allemaal niks uit en hoef je alleen maar na te denken over hoe eea weer op tijd droog is. Ziet er allemaal weer mooi uit Rick. Leuk al die contacten onderweg. Goed voor het ontwikkelen van je talenknobbel. Blijf er van genieten en hou ons op de hoogte. Ennuh, ik ben vandaag ook voor NEC!

Groeten weer.....

• 13 Maart 2011 - 13:20

Jeannette:

Wauw, 40 km op één dag....ik vind het op de fiets al ver....Pfff.
    Ik vind het een onwijze prestatie. Nog even een paar dagen afzien met het weer, maar dan......komt de zon, veel zon!!!
    Hou je haaks.

• 13 Maart 2011 - 13:52

Tante Dien:

dag rick,
    ik was even bij marijke en toen hebben we even naar jouw reis gekeken, goed hoor wat je allemaal doet veel succes verder en ik hoor wel weer een keer hoe het verder is,
    daaaaaaaag tante dien