Ooievaars, kerken en uiteindelijk nonnen - Reisverslag uit Carrión de los Condes, Spanje van Rick Martens - WaarBenJij.nu Ooievaars, kerken en uiteindelijk nonnen - Reisverslag uit Carrión de los Condes, Spanje van Rick Martens - WaarBenJij.nu

Ooievaars, kerken en uiteindelijk nonnen

Door: ricknaarsantiago

Blijf op de hoogte en volg Rick

11 Maart 2011 | Spanje, Carrión de los Condes

Na een periode van internetstilte eindelijk een pc gevonden. Om iedereen gerust te stellen de blaren zitten er nog, voel ze wel maar meer ook niet. Ook heeft mijn been nog steeds dezelfde kleur dus het ziet er goed uit. Dat van die kleur kan je niet echt zeggen van mijn onderarmen en mijn gezicht, ik lijk wel een indiaan, of stoplicht net naar gelang je dat wil. Het zonnetje is wat scherper dan thuis ben ik achter gekomen. Al lang blij dat ik niet stoer gedaan heb anders hadden de vellen er nu bij gehangen.....

Mijn reisgenoten zijn op dit moment nog steeds, of alweer, Alcino en Pedro de Portugezen voor wie dat vergeten was. Kom onderweg wel steeds dezelfde mensen tegen. Dat zijn Antonio en Antonio Jose twee vrachtwagenchauffeurs die op België, Nederland en Duitsland rijden. Antonio noemen wij liefkozend kapitein Haddock omdat hij er echt op lijkt en zijn stem er zo voor door kan. Alcino is een gepensioneerde meubelmaker en Pedro doet wat aan tuinaanleg. Overbodig maar als de mannen onder elkaar praten ben ik alleen maar aan het ademhalen, mijn Spaaans zal deze trip waarschijnlijk niet voldoende worden om dat te volgen :-) Verder ben ik een Duitse man tegengekomen, Christiaan, met een caravan in Zeeland dus die afspraak was snel gemaakt.Mijn Spaanse reisgenoot van een paar dagen geleden, lees voor de blaren, heeft zich ook weer bij het groepje gevoegd, zijn naam is Juan José. verder heb ik het aangename gezelschap van een Italiaan gehad, althans alleen s´avonds wanneer hij zich de Albergue binnenwerkte. Hij heet, en dit had ik zelf kunnen verzinnen, Antonio. Een student die een studie in België heeft afgerond en er toen achter kwam dat ie er geen moer aan vond en de camino gebruikt om er achter te komen wat ie nou wel wil. Tot zo ver de etiquette.....

De afgelopen dagen zijn voor wat het uitzicht betreft nou niet echt van wauw. We lopen door een uitgebreid landbouwgebied wat inhoud dat we heel veel akkers zien een een pad dat nogal behoorlijk ver vooruit, en als je je omdraaid, achteruit reikt.Nu heb je in Nederland het fenomeen dat als het een beetje boven 0 graden komt het meteen barst van de muggen, nou daar hebben ze hier wat op gevonden. Vliegen en niet zo´n beetje weinig ook. Die gaan dus overal inzitten tot aan je ogen aan toe wat het geheel er niet echt veel aangenamer op maakt. Moet er niet aan denken dit in de zomer te doen bij een graadje of 40........

Mooiste ding tot nu toe was een lammetje dat ik gisteren zag van nog geen 5 minuten oud. Nieuw leven...

Een ander ding dat echt opvalt zijn de kerken en de bijbehorende ooievaars. Aan beiden geen gebrek hier. Op iedere kerk huizen minimaal twee paartjes ooievaars en dit is erg mooi om te zien. Zo mooi zelfs dat ik me bijna te pletter liet rijden omdat ik van de ideale lijn afweek...De meeste kerken hier die ik tot nu toe gezien heb stammen uit het Romaanse tijdperk, de mooiste die er is heb ik vandaag gezien en bezocht, dit op zwaar aandringen van Alcino. Google hem maar eens, het is San Martin kerk in Fromista. Schitterend gerestaureerd en kennelijk een van de best bewaard gebleven kerken uit zijn periode. Zelfs ik was er stil van.

Ook de verkeersborden hier zijn beurtelings deprimerend en buitegewoon opwekkend. Zo zag ik bvanmiddag het bord Santiago ongeveer 460 kilometer, maar vanavond het verkeersbord Burgos 84 kilometer. Wacht eens even was ik daar eergisteren niet??

Nu dus gearriveerd in Carrion de los Condes en zit in een Albergue gerund door nonnen, is de cirkel dan rond of niet?!

Morgen staat een zware dag te wachten, ben van plan om ongeveer een kilometer of 40 te doen en de eerste 17 kilometer gaan rechtdoor en rechtdoor. Ook nog rechtdoor geloof ik. Kan alle steunbetuigingen hard gebruiken. Maandag hoop ik in Leon te zijn. Maar wat ik al geleerd heb van de camino is dat plannen zonde van de tijd is, we zien wel hoe het gaat maar voorlopig mag ik niet klagen. Ik wens een ieder een fijn weekend!!!

  • 11 Maart 2011 - 20:34

    Dominique:

    Ola mi chico,

    ¿Cómo estás?

    Wat betreft de vliegen, heel voedzaam, veel proteinen...je hebt wel altijd tapas bij!....
    ....of hebben ze daar gewoon geen douche?...hum ik vraag me af...
    Veel vrienden leren kennen, wel een hoop Antonio, jose en juan....sí sí mi amor, muchos amigos para toda la vida...
    je bent daar gelukkig, geweldig!
    Ik vind het leuk om je verslag te lezen, je kan altijd een goede journalist worden als je van het lassen beu wordt...

    Te quiero
    Te extraño mucho
    su bebé

  • 11 Maart 2011 - 21:18

    Michel:

    Oké, je zit bij de nonnen. Het die tent toevallig Real Monasterio de Santa Clara?
    Zoja, dan werkt google heel goed, zoniet dan heb ik het verkeerd gedaan.
    Veel succes morgen met de rechte stukken. Een collega van mij is gek op amerikaanse auto's. Die willen over het algemeen niet snel door bochten. Hij zegt dan ook altijd: "bochten zijn voor mietjes". Er blijft dus hoop.

    groetjes

    Michel

  • 12 Maart 2011 - 07:39

    Ma En Pa:

    wat een uitkomst een pc;
    je moet maar als verslaggever bij de "playboy" of desnoods bij het suffertje in W'veen gaan solliciteren als je het kabels leggen moe zou zijn.
    vliegenvanger zou ook nog een uitdaging kunnen zijn.
    genoeg onzin uitgekraamd; loop ze en we spreken elkaar spoedig weer

  • 12 Maart 2011 - 11:25

    Ilse En Dick (buren):

    Vanuit onze luie stoel lezen we met veel interesse je belevenissen.
    Houd de moed erin!
    Een oud-chinees citaat (dao-isme, dao=weg): De weg bestaat in het bewandelen ervan.
    Groetjes.

  • 12 Maart 2011 - 11:27

    Carla, JW, Daan&Noa:

    Ha die Rick! Leuk hoor al die ooievaars, is het misschien toch waar wat ze erover zeggen......
    Ziet er allemaal goed uit, strak blauwe hemel....de benen doen het zo te lezen goed.
    Heb een kadootje gekocht voor Daan (3 dvd's: dolfijnen, pinguïns en ijsberen)dus dat komt goed!

    Sterkte met lopen, je doet het goed!!! En groeten aan al je amigo's!

    Car,JW D & N

  • 12 Maart 2011 - 17:21

    Domy:

    Frankrijk heeft alweer verloren, op een punt na tegen Italie, 22-21...grrrr....

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Spanje, Carrión de los Condes

Santiago

Recente Reisverslagen:

30 Januari 2015

Daarissieweer

24 Maart 2011

Santiago......

22 Maart 2011

Als een zonnetje

21 Maart 2011

Issieweer!!!

17 Maart 2011

kilometers stampen
Rick

Actief sinds 20 Jan. 2011
Verslag gelezen: 177
Totaal aantal bezoekers 29818

Voorgaande reizen:

26 Februari 2011 - 14 April 2011

Santiago

Landen bezocht: