Als een zonnetje - Reisverslag uit Pedrouzo, Spanje van Rick Martens - WaarBenJij.nu Als een zonnetje - Reisverslag uit Pedrouzo, Spanje van Rick Martens - WaarBenJij.nu

Als een zonnetje

Door: ricknaarsantiago

Blijf op de hoogte en volg Rick

22 Maart 2011 | Spanje, Pedrouzo

Een getypt verhaal alleen vandaag bij gebrek aan USB poort. Zit in het wonderschone Pedrouzo in een cafe wat weg te hameren. Eigenlijk is het een piepklein dorpje dat bestaat bij de gratie van de camino volgens mij want er staan geloof ik 4 albergues en een paar hotels en cafe´s. Veel meer moet je je er niet van voorstellen vrees ik.

Zoals de titel al doet vermoeden waren er vandaag weinig problemen. De enige die echt dwars zaten waren de medicijnen tegen de ontsteking die mij dwongen om wat te nemen tegen een ietwat overvloedige stoelgang. Maar dat is ook weer onder controle nu.

De streek Galicië is wonderschoon in ieder geval, ik ben door een bosrijk gebied gelopen tot nu toe en er zijn veel veehouderijen hier, je moet regelmatig wachten tot er een kudde koeien voorbij is. Maar op het laatste stuk van vandaag kon je wel merken dat je in de buurt van een stad komt, veel meer verkeer. Kreeg op de laatste 5 kilometer nog gezelschap van een grote herdershond die maar met ons cluppie mee bleef lopen tot de albergue aan toe. Op een gegeven moment is de hond weggegaan maar het zou mij niet verbazen als ie morgen vrolijk meeloopt naar Santiago.

Ben heel benieuwd hoe het morgen zal zijn, het is toch iets waar ik al een tijd mee bezig ben geweest en dat in 23 dagen wordt volbracht. We zullen het gaan zien en beleven.

Vanuit Spanje Adios!!

• 22 Maart 2011 - 19:48

Ruud:

Hoi Rick,

Geniet van de laatste kilometers van je tocht Rick. Succes morgen.

Gr. Ruud

• 22 Maart 2011 - 20:00

Angela & L1:

Wel heel bizar om te "horen" Rick !!!
    Heb je niet meer bij kunnen houden op het kaartje.
    Was aan het kijken welk plaatsje je inmiddels was en inderdaad was je al zover dat je morgen je laatste etappe ga beginnen TOP MAN !
    Ben wel benieuwd hoe je gevoel nu is ten opzichte van je start op de maandag nog maar zo kort geleden Wauw.
    Wat wordt je volgende loop uitdaging hihi ???
    Heel veel suc6 morgen en geniet ervan, volgens mij heb je daar nog niet genoeg tijd voor genomen.

Adios Angela & L1

• 22 Maart 2011 - 20:15

Ingrid:

Hee,stoere vent!!!!!Had net mama aan de telefoon en ze melde dat je gisteren weer een computer tegen was gekomen.Hoorde gelijk het (bijna) hele reisverslag van gister,dus was al aardig op de hoogte van je laatste kilometers.Loopt gewoon even in ruim drie weken 800 kilometer!!!!Niet normaal,goed man!!!!Leuk dat je nog steeds met het "cluppie"loopt,gezellig.Balen van de blaren,maar gelukkig heb je er niet te veel last van.Geniet van de laatste kilometers naar Santiago,succes!!Lieve groeten,Ingrid

• 22 Maart 2011 - 20:35

Domy:

hee kanjer,

geniet van je laatste kilometers en donderdag van Santiago...
    ik ben zo trots op jou, wat een prestatie man!
    Niet te geloven...
    ...dat je Santiago zo snel hebt gedaan, he? je voeten hebben het niet leuk gevonden maar je wel, je hebt daar zo veel plezier gehad en nieuwe vrienden leren kennen...
    ik heb je zo gemist!....tot dit weekend in Holland
    kus

• 23 Maart 2011 - 08:02

Ma En Pa:

We hebben met genoegen je laatste (?) verslag gelezen.
    De nog openstaande kilometers, daar draai jij je hand en voeten niet voor om.
    We bellen vanavond
    Adios

• 23 Maart 2011 - 09:49

Sjanet:

Hi Rick, met respect je deze afgelopen weken gevolgd. Helemaal top! Straks in Holland maar een keer uitleggen waarom zo'n haast...hoewel zo ken ik je.
    Geniet van de laatste kilometers en het moment waarop je je gaat afmelden. Bedenk dan hoeveel 'pelgrims' jou door al die jaren zijn voorgegaan. Je bent nu samen met hun een stukje geschiedenis geworden van deze pelgrimstocht. Kippenvel toch?

• 23 Maart 2011 - 16:04

Maikel Slierendrech:

hoi rick
    wat leuk dat je er bijna bent!
    en wat hebt je het snel gedaan zeg:P
    dat had ik niet verwacht zo veel hebt gelopen in een korte tijd!
    tot binnen kort weer op de voetbal!

groeten van maikel

• 23 Maart 2011 - 19:43

Johan Van Dam:

Beetje voor op de planning Rick? Veel suc6 morgen, daarna nog even met de voetjes lui op de bank, dat heb je (en je voeten) wel verdiend!

• 24 Maart 2011 - 16:19

Ilse En Dick:

Je bent zo snel, kan je niet de camino teruglopen?..En op tijd thuis zijn?
    Zonder gekheid, je hebt wel een prestatie neergezet.
    Vanuit onze backyard de groeten van je katten en van ons.

• 26 Maart 2011 - 14:53

Rico: