Alweer rechtdoor en zo - Reisverslag uit Mansilla de las Mulas, Spanje van Rick Martens - WaarBenJij.nu Alweer rechtdoor en zo - Reisverslag uit Mansilla de las Mulas, Spanje van Rick Martens - WaarBenJij.nu

Alweer rechtdoor en zo

Door: ricknaarsantiago

Blijf op de hoogte en volg Rick

13 Maart 2011 | Spanje, Mansilla de las Mulas

Eigenlijk weer een dag als gisteren, hoewel de natuur erg mooi is wordt zelfs dat vervelend na een kilometer of tig met weilanden aan de linkerhand en een weg aan de rechterhand. Omdat ze regen opgegeven hadden vanochtend vertrokken in regenjas. Je raadt het al halverwege heb ik die maar uitgetrokken. Maar heb tijd genoeg om na te denken en van alles te horen. De camino hangt van legendes en sages aan elkaar ben ik ondertussen al achter gekomen. Het meest bizarre verhaal dat ik tot nu toe gehoord heb is het volgende, kleine kinderen handen voor de ogen graag is een 16+ verhaal.

Een hele tijd geleden was de camino niet echt het meest gezonde avontuur, gemiddeld 30% van de mensen die eraan begon haalde de finish niet. Omdat er regelmatig moord en roofpartijen waren onder de pelgrims werd op een gegeven moment besloten om ridders van de orde van de Tempeliers mee te sturen als escorte. Dit hielp niet altijd. Een groep van ongeveer 30 pelgrims met een escorte van 15 Tempeliers liepen in een hinderlaag. ( onder de 16 ogen dicht nu ) De pelgrims werden onthoofd en van de Tempeliers werd het hart uitgesneden, alles werd op een grote hoop gegooid. De volgende dag stond er op de plek een kleine kapel. Normaal gesproken werd de bouw van een kapel aangekondigd en de bouwer nam zijn deel van de eer uiteraard in ontvangst, ik bedoel buseniss is buseniss. In dit geval wist niemand, en nu nog steeds niet, wie verantwoordelijk was voor de bouw. De kapel werd door de lokale bevolking meer dan 300 jaar met rust gelaten, zeg maar gemeden als de pest. Nu nog steeds komen de lokale bewoners niet bij de plek. De kapel is open maar alleen toeristen komen er.

Dit verhaal heb ik van meerdere mensen gehoord en is genoeg om bij mij in ieder geval kippevel op mijn armen te bezorgen.

Morgen ga ik door Leon, ben erg benieuwd.

NEC 2-2 HaHaHa prima goed. Groeten allemaal.

Omdat je behoorlijk van de wereld vervreemd hoor ik nu net pas van de ramp die Japan getroffen heeft. Is heel erg wat daar gebeurt is en het ziet er vrij beroerd uit. Ik hoop dat men de situatie daar onder controle krijgt.

• 13 Maart 2011 - 19:31

Ton:

Hey Rick,
    Vandaag tegen de 1 na onderste gespeeld en 2-1 gewonnen. Het was weer diep triest.

• 14 Maart 2011 - 08:09

Domy:

Hey lieverd,

net een sms van je gekregen, nog 330 km, ik ben trots op jou!
    je bent een kanjer!
    je foto's zijn prachtig!

mis je
    kus
    Domy

• 14 Maart 2011 - 08:17

Bianca:

Hey Rick,

Wat een bizar verhaal over die kapel. Daar zou ik ook kippevel van krijgen. Je moet echt je verhalen gaan bundelen van deze reis met je foto's. Ik denk dat je boek als zoete broodjes over de toonbank gaat.

• 14 Maart 2011 - 18:44

Marc:

Hmm, een erg mooi verhaal dat je hier toch met ons allen deelt. Ik hou wel van zulke mythes en legendes. Mocht je dus meer van deze verhalen tegen komen. Dan raad je het al: delen!

• 17 Maart 2011 - 16:44

JEssie:

Wooh wel en ziek verhaal!!

Japan is indd aardig gek het is nog lang niet klaar daar met al die kernreactoren die op springen staan, dus dat word afwachten hoe dat gaat lopen