Romeinen..... - Reisverslag uit Estella, Spanje van Rick Martens - WaarBenJij.nu Romeinen..... - Reisverslag uit Estella, Spanje van Rick Martens - WaarBenJij.nu

Romeinen.....

Door: ricknaarsantiago

Blijf op de hoogte en volg Rick

03 Maart 2011 | Spanje, Estella

Je zou zeggen wat hebben die er mee te maken, wel, ik heb vandaag de eer gehad om een kilometer of 6 over een antieke Romeinse weg te mogen lopen inclusief brug. Die hadden duidelijk nog niet van asfalt gehoord. Vreemd om te bedenken dat dus een tweeduizend jaar geleden Romeinse legionnairs ook hierover gelopen hebben....moest meteen denken aan Asterix en Obelix in Hispania. Om het geheel weer een beetje in perspectief te krijgen. Het landschap is na Pamplona duidelijk veranderd, veel glooiender en veel meer boerenland. Maar af en toe nog behoorlijk venijnige klimmetjes. Op wat stijvigheid in een been na weinig last. Sorry Bianca, de blaar is uit zichzelf kapot gegaan, ik zal op de kleur van mijn been letten :-)

Zit nu dus op mijn gemakkie in de refuge in Estella, wat erg lijkt op Estrella wat volgens mij erg lekker bier is. Wel een brouwerij op de heuvel trouwens. Wil morgen eens kijken of ik weer een kilometer of 30 weg kan spijkeren. Er zit een serieuze klim in maar dat komt wel goed. Ik heb op het officiële schema nu een dag voorsprong, mijn eigen schema kan ik wel vergeten vrees ik. Ga zo eens kijken of er een biertje te halen is en wat te eten. Op de foto van de hond is te zien hoe de Spanjaarden hun hond uit laten..

Iedereen bedankt voor de reacties en sms´jes. Goed voor de moraal dus keep ´em coming!!

  • 03 Maart 2011 - 17:34

    Marc Zwaan:

    Hmm, dat heeft toch wel iets eigenlijk. Zo ouderwets Romeins weggetje waar ze vroeger over marcheerden. Cool man!

  • 03 Maart 2011 - 18:04

    Ma En Pa.:

    wat hebben ze daar mooie honden, blaffen die ook?
    tante theek maakt zich zorgen en vraagt of je wel genoeg schoenen bij je hebt ;zo zie je maar iedereen is bezorgd. wij bellen je wel morgen.
    groetjes

  • 03 Maart 2011 - 18:14

    Wesley Slierendrecht:

    :) misschien is het voor hier ook wel een idee om zo je hond uit te laten scheelt veel hondenpoep op straat:d

  • 03 Maart 2011 - 19:49

    Michel:

    Hé Rickens,

    Ik zag vanochtend op mijn werk jouw verslag van gisteren (Hilton). Stromend water langs de muren, de boze droom van iedere toerist. Eigenlijk heb ik niet zoveel te zeggen, dus laat ik eindigen met een somertijdmopje.

    Twee kleine jongetjes staan voor het potje om te plassen. Zegt de ene tegen de andere: "Jij hebt helemaal geen vel om je piemeltje?" "Ik ben besneden", zegt de andere. "Wat is dat?", vraagt de eerste weer. "Dan snijden ze je voorhuid weg." "Wanneer hebben ze dat gedaan?" "Toen ik twee dagen oud was." "Deed dat pijn?" "Nou en of", "ik heb zeker een jaar niet kunnen lopen."

    Groeten en succes.

  • 03 Maart 2011 - 20:10

    Michel:

    Nog ff over het achterlopen op je eigen schema. Volgens googlemaps loop je 9 km achter. Dus als ik jou was zou ik je schema voorlopig nog niet vergeten.

  • 03 Maart 2011 - 20:34

    Domy:

    Het is een gave, eenvoudig te zijn
    het is een gave, vrij te zijn
    het is een gave, daar terecht te komen
    waar je wezen moet.
    en als je bent waar je thuishoort,
    blijkt het een vallei van liefde en geluk te zijn.

    Sai Baba

    kus, mis je
    Domy

  • 03 Maart 2011 - 20:39

    Domy:

    Leuke reisverslagen, mooi foto's, prachtige mooie stoere man...ik mis je heel erg...

  • 03 Maart 2011 - 23:17

    Sjanet:

    Hi, eigenlijk moet ik gaan slapen maar wilde even de achterstand mbt jouw reisverslagen en foto's weg werken. Het leest en ziet er allemaal geweldig uit. Wat mag jij al trots zijn op jezelf!
    Mijn uitdaging komt ook steeds dichterbij. Zondag mag ik 20 km door Alphen aan den Rijn rennen. Tja, wel wat anders dan het indrukkende landschap van Spanje. Maar goed, verschil moet er zijn. Hou vol. Morgenochtend weer een smsje. Groet Sjanet en een kus van de meiden.

  • 04 Maart 2011 - 07:57

    Ruud:

    Moge Rick, heb vernomen dat je momenteel in de regen loopt. Hier schijnt de zon maarrrr..... ik zit binnen. Geniet van de romeinen en wat je al niet meer gaat tegenkomen. Tot je volgende verslag.

    gr. Ruud

  • 04 Maart 2011 - 09:47

    Carla, JW, Daan&Noa:

    Hé broer! Vind je echt stoer! Ziet er allemaal gaaf uit,
    hoop dat je geen last meer hebt van je blaar.........
    komt vast goed met je schema!!!!
    Succes weer en tot je volgende reisverslag, lees het met
    veel plezier!!
    Grt

    Car en de rest

  • 04 Maart 2011 - 11:26

    Jeannette:

    Hartstikke leuk om je verslagen te lezen Rick. Je schrijft trouwens errug leuk.
    Oh ja, voor die spierpijn....elke morgen of avond of allebei 10 diepe kniebuigingen maken.
    Bij hardlopers wil het wel eens helpen, maar bij de dagelijkse afstanden die jij aflegt......
    Wie weet. Je kan het eens proberen!
    Good luck :-)

  • 04 Maart 2011 - 16:15

    Ingrid:

    Hoi lieve stoere broer van me!!!!! Wat is het leuk en mooi om op deze manier met je mee te reizen!Heb echt veel bewondering voor je ( zo'n luxe hotel met gratis water in de kamer is nou niet echt iets wat je vaak wilt meemaken!)Nou ben je dat ook weer snel vergeten want wat zie je een hoop mooie dingen.Gezellig dat je af en toe samen met andere loopt.Over dat schema zou ik me maar niet te druk maken,komt vast wel goed!Ik hoop dat het biertje gesmaakt heeft.Sterkte met de benen !Lieve groeten,Ingrid,Fred en Rens.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Spanje, Estella

Santiago

Recente Reisverslagen:

30 Januari 2015

Daarissieweer

24 Maart 2011

Santiago......

22 Maart 2011

Als een zonnetje

21 Maart 2011

Issieweer!!!

17 Maart 2011

kilometers stampen
Rick

Actief sinds 20 Jan. 2011
Verslag gelezen: 150
Totaal aantal bezoekers 29812

Voorgaande reizen:

26 Februari 2011 - 14 April 2011

Santiago

Landen bezocht: