hilton..... - Reisverslag uit Uterga, Spanje van Rick Martens - WaarBenJij.nu hilton..... - Reisverslag uit Uterga, Spanje van Rick Martens - WaarBenJij.nu

hilton.....

Door: ricknaarsantiago

Blijf op de hoogte en volg Rick

02 Maart 2011 | Spanje, Uterga

Ok, weer een computer gevonden. Heb nogal een vreemde nacht gehad in het pittoreske Larrasoaña. Nadat ik dapper op internet was geweest kwam ik erachter dat er dus geen restaurant of wat dan ook was dus het diner bestond uit 4 droge broodjes, een bakje salade van twijfelachtige kwaliteit en een banaan. Tot zo ver weinig aan de hand zou je zeggen. Op zich me wel vermaakt met wat te lezen en hangen, want er was echt niets te doen. Totdat ik echt wou gaan slapen. Het slaapgedeelte was best wel vochtig, het water liep langs de muren eigenlijk. Onze grote vriend Guiseppe, jawel een echte Italiaan, slaapt zo rustig als een zaagmolen en had al snel een vriend gevonden om een wedstrijd te doe wie al snurkend de meeste decibel kon produceren. Ook was de onderkant van mijn bed kapot zodat ik ter hoogte van mijn rug een ijzeren balk had. Dan heb je dus twee opties, of een nacht wakker blijven of er wat aan doen. In mijn geval ben ik in de keuken op de grond gaan liggen met een deken in de hoop dat ik wat kon slapen. Ook had ik de kleren die ik aan wou trekken in mijn slaapzak gedaan in de hoop dat het droog zou blijven. Voor de kleren die ik wou dragen is dat gelukt, de rest was klam, om niet te zeggen nat. Maar heb een paar uur geslapen en dat was meer als dat een hoop andere mensen konden zeggen :-)

Om half 8 de deur uit met de overgebleven broodjes en de banaan. Visioenen van Pamplona en wat ik daar allemaal ging doen. Om het een en ander kort te houden, nieuwe batterij voor mijn horloge, een kop koffie, een bord spaghetti en een blik cola. Hoezo ambitieus. Op het bord spaghetti na al deze dromen waargemaakt. Heb 2 hele uren de tourist uitgehangen in Pamplona en als klap op de vuurpijl een chocolade broodje en koffie als uitsmijter genomen. De volgende slaapplaats was maar 4 kilometer verderop dus besloot eigenlijk om door te lopen naar een plaats genaamd Zariquiegui alwaar een refuge open zou moeten zijn. Begon ondertussen mijn benen al aardig te voelen dus keek er wel naar uit. Volgens de papieren het hele jaar open. Verbrand de papieren maar dicht dus 6 kilometer extra om in Uterga te komen. De officiele refuge was ook dicht maar de particuliere was open. Die zijn duurder als de officiele. Let op € 10 en het Hilton kon niet beter zijn. warme kamer, warme douche en eten, spaghetti!!! En koud bier. Ben hier met Alan en twee Portugezen, Alcino en Pedro. Zeer aangenaam gezelschap. Alcino loopt zijn derde Camino. Alcino is 70 jaar en 8 maanden. Heb nog steeds moeite om dat te geloven. Pedro is 53 en we kunnen lekker kletsen en hebben een goede tijd nu. Zit nu wat op een toetsenbord te hameren en ga zo slapen. Petra, het is geweldig hier. Op de een of andere manier doet heel weinig er meer toe. De natuur is prachtig en je voelt je heel klein af en toe. Maar ook weer heel groot want hoe ik het draai of keer, ben over die berg gekomen en over die andere berg ook. De benen zijn goed, heb wat spierpijn maar dat heeft iedereen denk ik en een kleine blaar op mijn linkerhiel. Maar het stelt weinig voor.
Ga zometeen lekker slapen en hoop morgen fit wakker te worden. Oh ja, heb een boel foto,s geplaatst. De foto met de man die niet op mij lijkt is Alan, mijn Schotse medereiziger. Groeten allemaal.

  • 02 Maart 2011 - 20:54

    Domy:


    je bent alleen zo groot
    zoals je hart je laat zijn
    en je bent alleen zo klein
    zoals de wereld je laat lijken
    en wanneer het hard wordt
    en het voelt alsof je gaat vallen
    kijk naar de goeie kant
    je bent zeker groot genoeg

    -christopher drew

    mis je...

  • 03 Maart 2011 - 07:37

    Bianca:

    Rick je blaar niet doorprikken hoor !!!!!

  • 03 Maart 2011 - 07:58

    Ma En Pa:

    mooi verhaal met foto's; hopelijk kom je niet meer terecht in zo'n "deftig" hotel als je beschrijft.
    hier is alles oke alleen een beetje koud.
    hou je haaks; we bellen morgen weer.
    groetjes uit het Veen.

  • 03 Maart 2011 - 08:02

    Ruud:

    zit net bij je vorige verslag een verhaal te typen. Dat geldt hier dus ook.....

    gr. Ruud

  • 03 Maart 2011 - 08:07

    Ruud:

    Uhhhh, ze lijken allebei op jou?! ;-)

  • 03 Maart 2011 - 09:00

    Joyce:

    Hey die Rick!

    Wat een geweldige plaatjes zitten er tussen!
    Zo te zien heb je het naar je zin!
    Hoop dat de rest van de reis ook zo verloopt voor je!

    Die site is helemaal leuk zo XD
    We houden je in de gaten!

    xx
    Joyce

  • 03 Maart 2011 - 10:36

    Denis:

    Hé Rick,

    Mooi man, heel leuk om dit avontuur met je mee te beleven!!
    Geniet van de mooie omgeving, en let op waar je je voeten plaats, dan zal het helemaal goed gaan!

    Veel plezier, en succes met het vervolg!

    Denis

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Spanje, Uterga

Santiago

Recente Reisverslagen:

30 Januari 2015

Daarissieweer

24 Maart 2011

Santiago......

22 Maart 2011

Als een zonnetje

21 Maart 2011

Issieweer!!!

17 Maart 2011

kilometers stampen
Rick

Actief sinds 20 Jan. 2011
Verslag gelezen: 88
Totaal aantal bezoekers 29819

Voorgaande reizen:

26 Februari 2011 - 14 April 2011

Santiago

Landen bezocht: