Honger??!!!!!!!! - Reisverslag uit Torres del Río, Spanje van Rick Martens - WaarBenJij.nu Honger??!!!!!!!! - Reisverslag uit Torres del Río, Spanje van Rick Martens - WaarBenJij.nu

Honger??!!!!!!!!

Door: ricknaarsantiago

Blijf op de hoogte en volg Rick

04 Maart 2011 | Spanje, Torres del Río

Klinkt een beetje raar maar wordt vanzelf duidelijk. Ben gisterenavond met Alan de stad in geweest om wat te drinken en wat te eten. De gemiddelde Spanjaard eet dus niet voor 10 uur wat voor de gemiddelde pelgrim de tijd is dat ie bewusteloos raakt. En dan is om 7 uur de keuken dus gewoon niet open. Dus wat doe je dan na een dag wandelen? Inderdaad je gaat wat door de stad sjokken op zoek naar wat te eten. Om half 9 een take away gevonden en voor een paar euro´s een pizza gehaald. Het is warm en het vult zullen we maar zeggen. Ondertussen was de refuge volgelopen met Italianen dus een kippenhok was er totale stilte bij. Gelukkig had ik het ondertussen wel gehad en ben in slaap gevallen, ruim voor half 10 overigens. Jammer dat we weer een aantal zaagmachines aan boord hadden maar heb goed geslapen. De eerste wekker ging om 6 uur..WTF??!!pikzwart buiten regen enz wie wil zo vroeg weg. Niemand maar de wekker ging uit en de Italianen aan en klaar met slapen. Nu ja, ontbijt zat bij de prijs in, krackers met jam en koude koffie. Althans de eerste bak want later ontdekte ik de magnetron. Om 8 uur de deur uit. Alan kon bijna niet meer lopen vanwege een blessure dus die heb ik halverwege de eerste heuvel gedag gezegd, als ik steeds moet wachten schiet dat ook niet op. Was trouwens geen probleem, waarschijnlijk kom ik hem weer eens tegen. Ik had een liter water bij me, een klein stukje chocolade en een blikje cola maar op 6 kilometer was het eerste dorp al dus geen probleem dacht ik. Helaas wel, alles dicht. De gemiddelde Spanjaard begin ook wat later, heel wat later....Dus zo kon het zo maar gebeuren dat ik 21 kilometer en 4 uur later na alleen maar in de regen en sneeuw gelopen te hebben in Los Acros aankwam met nog een bodempje water en een lege maag aan boord. Bij de eerste de beste winkel inkopen gedaan en mezelf beloofd dat me dit niet meer gaat overkomen. Kwam een klein restaurantje tegen en heb daar een stokbrood met gebakken ei verzwolgen en een halve liter thee op. Na wat rust heb ik het zeer kalm aan gedaan naar Torres del Rio, een klein plaatsje dat alleen maar leeft in de zomer als er veel pelgrims komen. Volgens mij staat de helft van de huizen hier te koop. Zit in een privado refuga met een Duitse vrouw en een Spaanse man dus dat communiceert wel lekker. Heb de was gedaan en alles staat nu te drogen. Voor Ruud, het landschap vogeltechnisch gezien is ook sterk veranderd, waar eerder deze week de roofvogels domineerden zijn die nu helemaal niet te zien en kom ik heel veel veldleeuwerikken, putters, zwarte mezen, koolmezen, roodborstjes, vinken en heel wat andere kleine vogels van onbekend merk tegen.

Heb nog een vraag voor de autosportliefhebbers, in de buurt van waar ik nu ben hoor ik heel duidelijk het geluid van racemotoren, sterker nog volgens mij zelfs Formule 1 mortoren, zo klinken ze althans. Zit hier ergens een circuit in de buurt of zoiets want die dingen maken echt een pokkeherrie!!

Ben nu 5 dagen onderweg en moet er eerlijk bijzeggen dat het tot nu toe meer dan goed gaat. Afgezien van wat omlopen vanwege de sneeuw zit ik aardig op schema. De benen en, meer belangrijk, de voeten houden zich goed en ik denk dat mijn lichaam voorzichtig aan het wennen is aan de dagelijkse belasting. Ik loop wel met stokken, ben van nature lui, en dat levert me wat spierpijn in de schouders op maar niets ernstigs. Verder moet ik echt wel in de gaten gaan houden om eten voor de volgende dag aan boord te hebben, om een beginnersfout als vandaag te voorkomen. Zondag is dus echt alles dicht hier.

Voor de rest, mis ik thuis? Niet als je onder thuis de berg stenen bedoelt waar ik huur voor betaal. Ik mis wel de kinderen, vriendin, familie en al mijn vrienden. Ga me steeds minder druk maken om werk dus ik hoop over een paar dagen ontwerkt te zijn. daarna kan ik de rest van het hoofd leegmaken. Ik heb wel het besef meet dan ooit dat yours truly maar een heel klein radertje in het geheel is. Maar daarintegen ben ik meer dan ooit me gaan realiseren dat je veel meer kan als dat je ooit gedacht had, want als je wilt komt er aan elk zandpad van 20 kilometer een eind. Tot zo ver de dominee zullen we maar zeggen. Ik doe er weer een paar foto´s bij. De foto waar ik net doe of ik mijn veldfles vul is genomen bij een wijnkelder in Estella waar je als pelgrim gratis een glaasje kan pakken. Maar om half 9 s´ochtends.......maar het levert wel een leuke foto op. Heb ook de was gedaan, zonder zeep maar who cares, dus het is nu aan het drogen. Heb alle radiatoren vol aan staan dus het is hier bloedverziekend warm. Maar de was is bijna droog.

Tot later.

  • 04 Maart 2011 - 21:01

    Petra:

    Hoi Pelgrim!! Je gaat als een speer en je kunt inderdaad alles wat je maar wilt, fijn om je verslagen te lezen en de foto's te bekijken: ik ben stikjaloers :)

  • 04 Maart 2011 - 21:14

    L1:

    Haai Rick,

    Klopt inderdaad die Spanjolen zijn niet zo heel vroeg hihi
    Wel erg leuk de verhalen en de plaatjes GAAF.

    Heb zojuist het vertrek erbij gezet en probeer ook je voortgang op het schema van Saint Jean-Pied de Port bij te houden (zie ook plaatjes).
    Op dit moment zit je 1,5 dag voor op het schema.
    Knap hoor, wel blijven volhouden tot t eind he.

    Aardig gefilosofeer daar op de route, je kan nog even door je hebt nog wat km'ers
    Inderdaad je (jij) kan meer dan je denkt en soms zijn we maar nietig.
    Kan mij iets herinneren over een berg ofzo ;-))

    Heel veel suc6 en groetjes Angela & L1

  • 04 Maart 2011 - 21:28

    Sjanet:

    Hi Rick, op dit moment maakt Bente vlechten (???) in mijn haar. Een goed moment om jouw verslag van vandaag door te lezen. Ik ben geen racefan, maar google leert dat je mogelijk in de buurt van Navarre Motor Racing Circuit hebt gelopen. Is ook een manier van voort bewegen zullen we maar zeggen. Vanavond met Lies 5 km gewandeld. Wie weet lopen we met haar over tien jaar ook dit rondje. Ik zal Ruud de foto's van de gieren laten zien. Drie keer raden waar wij van de zomer naar toe op vakantie moeten. Juist, Gierenland. Trouwens over vogelparadijs gesproken. Hier vlakbij, in Zwammerdam...vijf zilverreigers in een weiland rechts en twee ooievaars links. Ook leuk.
    By the way je ziet er goed uit op de foto's. Keep the spirit alive. Welterusten en tot morgen.

  • 04 Maart 2011 - 21:35

    Bente :

    Hoi Rick, ben je lekker aan het lopen geweest? Heb je geen last van je voet gehad? Geen blaren? Hou vol Rick. :) Bente

  • 05 Maart 2011 - 05:59

    Michel Boer:

    Hallo Rick leuk te lezen en zien wat jij allemaal meemaakt groeten en veel plezier verder

    Gr. Michel

  • 05 Maart 2011 - 11:29

    Ma En Pa:

    het gezegde "je bent nooit te oud om te leren" was hier wel van toepassing.
    wij hebben hetgeen je gisteravvond hebt verteld aan je broers en zussen doorgegeven.
    hopelijk is het weer een beetje opgeknapt;
    we bellen binnenkort weer.
    groetjes

  • 05 Maart 2011 - 17:15

    Ruud:

    Hé Rick,

    Ik herinner mij een situatie dat ik ook te weinig had gegeten. Was jij bij... duh! Maar goed kan gebeuren en dat houdt je scherp. Goed verslag overigens en leuk om te lezen dat je naast pizza ook van vroege Italianen houdt. Hoe gaat het overigens met je Spaans? Heb je je 'hoe en wat in het Spaans' al kunnen gebruiken? Por favor etc...

    Hé geniet van alles en hou ons op de hoogte van je (vliegende) waarnemingen. Ps. Doe die Ier de groeten en neem er samen een van me!

    Gr. Ruud

  • 05 Maart 2011 - 20:31

    Domy:

    Hee Lieverd,
    ik heb net je stem gehoord, ik ben nu zo blij!...ik ben trots op jou...
    Ik heb net het reisverslag van Aad en Leen gelezen en de foto's gezien, heel mooi...succes morgen en veel plezier
    kus
    Domy

  • 06 Maart 2011 - 11:32

    Jeannette:

    Alweer zo´n gaaf reisverslag. Ik kijk er elke dag naar uit.
    Leuke foto van de was......je hebt de ´vulploeg´ bij je. Haha.

  • 06 Maart 2011 - 11:50

    Marc:

    Hola Rick!

    Zo te lezen ga je nog altijd goed vooruit met je reis. Mooi om te lezen wat je allemaal tegenkomt op deze tocht ook en dat je toch wel elke keer nieuwe mensen ontmoet. De omgeving ziet er ook super gaaf uit trouwens.

  • 06 Maart 2011 - 19:54

    Ton:

    We hebben 7-5 gewonnen van de onderste. We hadden 12 man.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Spanje, Torres del Río

Santiago

Recente Reisverslagen:

30 Januari 2015

Daarissieweer

24 Maart 2011

Santiago......

22 Maart 2011

Als een zonnetje

21 Maart 2011

Issieweer!!!

17 Maart 2011

kilometers stampen
Rick

Actief sinds 20 Jan. 2011
Verslag gelezen: 113
Totaal aantal bezoekers 29816

Voorgaande reizen:

26 Februari 2011 - 14 April 2011

Santiago

Landen bezocht: