Oeps..... - Reisverslag uit Villadangos del Páramo, Spanje van Rick Martens - WaarBenJij.nu Oeps..... - Reisverslag uit Villadangos del Páramo, Spanje van Rick Martens - WaarBenJij.nu

Oeps.....

Door: ricknaarsantiago

Blijf op de hoogte en volg Rick

14 Maart 2011 | Spanje, Villadangos del Páramo

En daar sta je dan bij een Albergue om een uurtje of half vijf. Ken niet veel Spaans maar Se Vendre betekent volgens mij te koop.......Gelukkig had ik een goede dag.

Nas een goed maal gisteren en een goede nachtrust op weg naar Leon, de stad van de koning. De wandeling daar naar toe was eigenlijk een makkie en ik had samen met mijn Portugese vrienden besloten om ons er met een Jantje van Lijden vanaf te maken. Kortom een korte loop. Onderweg bijgepraat over de geschiedenis van de vele streken hier, ik dacht dat Leon SOLO iets te maken had met de camino, maar dat was dus niet zo. In de 12e eeuw, ja we stappen een tijdje terug, bestond deze regio uit verschillende koninkrijken, Navarre, Galicie, Baskenland, Leon, Portugal en waarschijnlijk nog veel meer dan ik nu onthouden heb. In de 15e eeuw besloot de toenmalige koningin van Spanje, ene Isabella, dat het wel handig zou zijn om het hele zwikkie in 1 land om te toveren. Zoals dat destijds ging vloeide er aardig wat bloed maar Isabella kreeg haar zin. Op Portugal na werd alles 1 koninkrijk. Sommige mensen zijn dat nu nog steeds niet vergeten kennelijk.....

De stad Leon is prachtig, de kathedraal is werkelijk om stil van te worden. Googel hem maar eens. We hadden besloten om er nog een kilometer of 10 aan vast te plakken en dan morgen een lange dag te maken naar Astorga. Totdat we bij de Albergue aankwamen. Dus dat werden 8 kilometer extra....

Uiteindelijk zit ik nu te typen in een albergue zonder verwarming met alles drijfnat want het regende hier af en toe een beetje en soms goot het.Bovendien is de keuken kaduuk dus we kunnen ook niet koken. Waarschijnlijk eet ik mijn eigen sokken op vanavond....de bedden zijn stapelbedden 3 hoog dus ik hoop maar dat ik er niet vanaf lazer vannacht...

Geen foto's vandaag want ik zit achter een kolengestookte computer.

Op de camino schijn je te moeten lijden......

  • 14 Maart 2011 - 19:09

    Ruud :

    Hé Rick,

    Ik leer nogeens wat van jou zo, met al die verhalen over de geschiedenis daar in Noord-Spanje. Begrijp dat je vanavond echt 'back to basic' gaat. Geniet van je sokken en doe voorzichtig op de 3e. Morgen vol goede moed op weg naar de volgende, mogelijk warme en droge, slaapplaats.

    Groeten uit Waddinxveen (je weet wel dat dorp aan de Gouwe....)
    Ruud

  • 14 Maart 2011 - 19:10

    Aad:

    ha die rick. zit nu in etten of leur geen idee eigenlijk. heb net domy alle foto's laten zien en die zijn natuurlijk gelijk gekopieerd hhahah. hoor net van domy dat je gaat al een een orkaan. nog even en je bent weer thuis hahaha. doe rustig aan en de loodste loodjes wegen altijd het zwaarst. ps. aub geen dia avond hee!!!!!!

  • 14 Maart 2011 - 19:23

    Bente Boer :):

    Gaat het goed Rick? Met mij gaat het goed. Hoe veel kilometer heb je gewandeld? Ik een kilometer, want mijn band was lek. Mag jij raden wie die gaat plakken. Zet hem op Rick.

    groetjes Bente :) :)

  • 14 Maart 2011 - 20:10

    Domy:

    Hey lieverd,
    Wat erg zeg, nat, koud en geen eten...pff..
    Aad is net weg gegaan en ik heb je was gedaan, je hebt straks wel schone, droge kleren...hihi...
    succes morgen, ik zie dat het nog een natte dag wordt,
    zet hem op lieverd...ik ben trots op jou

    mis je
    kus
    Domy

  • 15 Maart 2011 - 08:20

    Ma En Pa:

    weer geschiedenisles gehad van leraar Rick.
    hopelijk ben je niet uit het stapelbed gelazerd en wordt het vandaag een zonnige dag voor jou en je metgezellen.
    we spreken elkaar dezer dagen wel weer.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Spanje, Villadangos del Páramo

Santiago

Recente Reisverslagen:

30 Januari 2015

Daarissieweer

24 Maart 2011

Santiago......

22 Maart 2011

Als een zonnetje

21 Maart 2011

Issieweer!!!

17 Maart 2011

kilometers stampen
Rick

Actief sinds 20 Jan. 2011
Verslag gelezen: 128
Totaal aantal bezoekers 29799

Voorgaande reizen:

26 Februari 2011 - 14 April 2011

Santiago

Landen bezocht: