En uiteindelijk Gaudi en weer Hilton - Reisverslag uit Murias de Rechivaldo, Spanje van Rick Martens - WaarBenJij.nu En uiteindelijk Gaudi en weer Hilton - Reisverslag uit Murias de Rechivaldo, Spanje van Rick Martens - WaarBenJij.nu

En uiteindelijk Gaudi en weer Hilton

Door: ricknaarsantiago

Blijf op de hoogte en volg Rick

15 Maart 2011 | Spanje, Murias de Rechivaldo

Na een ietwat bizarre avond en nacht, ja je kan eieren koken in een magnetron en nee ze worden er niet lekkerder op maar wel warm, met een bed dat te klein is en doorzakt en een kachel die niets deed zodat alles gewoon nat bleef, ging ik vol goede moed verder richting Astorga. Het positieve van de start was dat het droog was maar omdat de weersvoorspellingen nou niet je van het waren toch maar de regenkleding aangetrokken. Over het eerste stuk is eigenlijk weinig te vertellen behalve lees de laatste twee dagen eens door. Wat kan vlak vlak zijn. Toch had ik een prachtig uitzicht op besneeuwde bergtoppen in de verte. Na een ontbijt ergens in een maisveld werd het landschap wat heuvelachtiger wat maar een ding betekenen kon, Astorga komt eraan!! Alleen dat duurde nog 10 kilometer maar om een uurtje of 2 was het dan zo ver. Onderweg nog wat bankier ellende gehad, je kent dat wel je krijgt wel het bonnetje maar niet het geld, maar daar is de bank in Waddinxveen ondertussen mee bezig, Ruud bedankt! Astorga is het meest bekend omdat het de geboorteplaats is van Gaudi, een beroemd Spaans architect. Mocht ik het verkeerd geschreven hebben duizend maal excuses en ook excuses naar de volledige Spaanse bevolking om de opmerking van mij dat ik het wat op Eurodisney vond lijken. Gaudi is de man die ooit aan een kerk in Barcelona is begonnen, die wel heel mooi is maar ook nog niet af. Volgens mij zijn ze de ene helft aan het restaureren en proberen ze de andere helft af te maken. Ooit komen ze elkaar wel eens tegen denk ik. Maar goed, deze beste man had in Astora een verblijf voor de aartsbisschop gebouwd naast de kathedraal. Als je de plaatjes ziet, ik zeg google, snap je mijn opomerking over Eurodisney waarschijnlijk ook wel. Maar wel mooi, eerlijk is eerlijk. de kathedraal is trouwens ook van zeer grote schoonheid, volgens mij deden de steden destijds een wedstrijdje wie de meest opzichtige en grote kathedraal neer kon zetten. Feit blijft dat deze gebouwen getuigen van groot vakmanschap, hoe je ook over de rest mag denken.

Ook zag ik nog een standbeeld van een leeuw die een adelaar laten we zeggen, voorzichtig afmaakt. Wat ik begreep is dat ter ere van de verdedigers van de stad die Napoleon kennelijk de baas waren. Volgens Pedro had het echter te maken met 2 voetbalclubs uit Lissabon, ik meen Sporting en Benfica, de een heeft een leeuw en de ander een adelaar als embleem. Ook hier zijn de geleerden het nog niet over eens :-)

Na Astorga rustig een kilometer of 4 doorgekuierd otdat we in het dorp Murias de Rechivaldo aankwamen. Op zoek naar de albergue muncipal en die bleek dicht, dit tot groot ongenoegen van mijn Portugeese vrienden. Uiteindelijk een privé albergue gevonden waar we voor een paar euro meer warm zitten en een enorm maal verslonden hebben, dit alles voor de enorme prijs van 16 Euro. Ik zeg het kan beroerder. Nu zit ik vrolijk wat op een versleten toetsenbord te rammelen met een Fransman die me steeds afleid met verhalen dat internetbazen boeven zijn. Big deal, maar hij beweert dat het mooiste stuk nu komt. We gaan het beleven.

  • 15 Maart 2011 - 20:31

    Michel:

    Hoi Rick,

    Ik kijk iedere avond ook even op googlemaps om te zien waar je uithangt, volgens mij ga je als de brandweer. Je mag de kinderen wel gaan waarschuwen dat je er bijna bent!!!
    Jouw verslagen zijn leuk, doen me denken aan de stukjes die je vroeger in het WSE-krantje schreef en ondertekende met Rickens.
    Veel loopplezier

    Michel

  • 15 Maart 2011 - 22:22

    Jeannette:

    Nou Rick, heb je zonnebrand bij je? Morgen zal je je ogen niet geloven, maar hij komt echt hoor die zon. Goed smeren hè!!!

  • 16 Maart 2011 - 05:59

    Domy:

    Hee lieverd,

    mooi foto's en leuk verslag, Eurodisney is wel heel mooi gemaakt, heel appart...
    ...na een hele lange nacht van hoesten en zweten, ga ik me naar mijn werk slepen, ben goed ziek en ik begin vroeg vandaag....pfff...succes vandaag,

    mis je
    kus

  • 16 Maart 2011 - 08:27

    Ma En Pa:

    bedankt voor het verslag.
    volgens de "kenners" gaat bij jullie de zon schijnen
    Louis van Gaal kan zijn koffres pakken. Bayern zou wel even de return tegen Inter weer winnen
    mooi niet met 2-3 verlies is het sprookje voor Bayern uit.
    We bellen van de week nog wel.
    Succes met het verloop van de voetreis.

  • 16 Maart 2011 - 11:26

    Ruud:

    Hé Rick,
    Bijna lunchpauze dus tijd voor Rick. Leuk om te lezen allemaal weer. Die broer van jou maakt een vergelijking met de WSE krant van vroeger. Moet zeggen, ik kan met hem meegaan. Als je thuis komt moet je de hele handel maar in een bundel verwerken en ik weet zeker dat er mensen zijn die het kopen...

    Geniet van je verdere reis en ik hoop snel weer een bericht van je te lezen. Heb je overigens tijd om al de reacties op internet te lezen, of bewaar je dat voor als je terug bent?

    Wandelse naar de volgende verwarmde overnachtingsplek.
    Ruud

  • 16 Maart 2011 - 11:36

    Ingrid:

    He bikkel !!!!! Fijn dat je gisteravond niet een ander kledingstuk op hebt hoeven eten.Zo af en toe een lekker flink maal is wel nodig lijkt me.Mooie foto's weer en wat leer ik een hoop over de geschiedenis van Spanje,interessant.Hoop dat je lekker in de zon hebt gewandeld vandaag,zoals de kenners hadden voorspeld.Lekker slapen straks,warm en droog,en veel succes en plezier met de wandeltocht!!Groeten,Ingrid.

  • 16 Maart 2011 - 13:18

    Carla, JW, Daan&Noa:

    Ik vind het ook erg Eurodisney hoor die kathedraal....trouwens ook de Sangrada Familia
    (de nooit afgebouwde kerk in Barcelona), heb 'm zelf mogen bewonderen,geheel in de steigers,
    erg kitsch maar ook wel mooi....
    Je gaat zeker als een speer!! Hoop dat je vanavond warm en droog onderdak vindt,
    met lekker eten uiteraard! En dat de zon maar mag schijnen!!

    Veel liefs,
    C,JW,D&N

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Spanje, Murias de Rechivaldo

Santiago

Recente Reisverslagen:

30 Januari 2015

Daarissieweer

24 Maart 2011

Santiago......

22 Maart 2011

Als een zonnetje

21 Maart 2011

Issieweer!!!

17 Maart 2011

kilometers stampen
Rick

Actief sinds 20 Jan. 2011
Verslag gelezen: 145
Totaal aantal bezoekers 29811

Voorgaande reizen:

26 Februari 2011 - 14 April 2011

Santiago

Landen bezocht: