Met het hoofd in de wolken.... - Reisverslag uit Acebo, Spanje van Rick Martens - WaarBenJij.nu Met het hoofd in de wolken.... - Reisverslag uit Acebo, Spanje van Rick Martens - WaarBenJij.nu

Met het hoofd in de wolken....

Door: ricknaarsantiago

Blijf op de hoogte en volg Rick

16 Maart 2011 | Spanje, Acebo

Dat bedoel ik, vandaag stond de etappe op het programma die via het hoogste gedeelte van de camino loopt langs Cruz de Hierro op een hoogte van ruim 1500 meter. Nu had ik zo al gehoord dat het thuis best wel aardig weer was en ik had mijn zonnebril al bij me gestoken, want hee this is Spain man!!!! Het werd al snel duidelijk dat we het vlakke gedeelte achter ons hadden gelaten want het was een klim van een kilometer of 21, gelukkig niet al te steil dus goed te doen. However, of in goed Nederlands maar naarmate we richting de 1400 meter kwamen maakte de zon snel plaats voor een dik wolkendek. Nu zouden we dat in Nederland waarschijnlijk mist noemen, maar omdat ik hier naar de wolken toe was gelopen noem ik het maar een grauw, grijs wolkendek.

Naarmate het zicht minder werd daalde de temperatuur evenredig mee zodat ik uiteindelijk rond het vriespunt uitkwam, althans dat witte spul waar ik af en toe in liep heet echt sneeuw! Op andere plaatsen was het pad vervangen door modder en weer andere stukken deden het meest denken aan de sloten thuis. Je begrijpt dat ik met weemoed aan huis dacht, een graadje of 16 met de zon. Welke optimisten hadden ook alweer gezegd dat ik zonnebrand nodig had?

Het kruis was mooi denk ik maar van het uitzicht viel weinig te genieten, ik heb de verplichte plaatjes geschoten en ben snel doorgelopen. Na het kruis komt een kleine afdaling om vervolgens nog wat hoger te gaan, lees 12 meter.... Als je ooit moet kiezen voor de berg op of de berg af, kies dan voor de berg op want er van af gaan is zwaarder als dat je denkt. Zeker als de paden ook door de geiten vermeden worden mag je spreken van een pittige afdaling. Voeg daaraan toe een pittige wind en een temperatuur van rond het vriespunt dus je begrijpt de rode oortjes en snotneuzen.

Zo snel als dat je in de wolken loopt ben je er ook weer uit, ineens was er weer zicht en voila we zijn er! Alcino had verzonnen om toch maar 8 kilometer meer te gaan doen maar toen hij er achter kwam dat hij echt de enige zou zijn heeft hij zich bij de democratische meerderheid neergelegd. Hij slaapt als eerste btw. Zit nu te rammelen op een toetsenbord met de TV hard aan, een cluppie uit Madrid moet spelen geloof ik.

Morgen een 40 kilometer op het programma, eens kijken hoe dat gaat.

Vanuit een mistig, of in de wolken, Acebo gegroet!!

  • 16 Maart 2011 - 20:10

    Amy Martens:

    Leuk om te lezen dat alles goed gaat! De foto's zijn erg leuk.
    Hier gaat alles goed. Heb nieuwe baan, bij Zorgcentrum Goverwelle. Mag 4 april beginnen!

    Slaap lekker! en succes morgen!

    Xx

  • 16 Maart 2011 - 22:25

    Dolf & Margot:

    Hi Rick, we hebben wel respect voor wat je doet ....hoop dat de temperatuur wat omhoog gaat.

    Groetjes uit waddinxveen

  • 16 Maart 2011 - 22:39

    Rick:

    Hey Rick,

    De stokken staan je goed! 21 km bergop en dan klagen over de afdaling. Heb jij weer, loop je net met je hoofd in de wolken. Ziet er ondanks de 'erbarmelijke' omstandigheden weer gaaf uit. Succes morgen/straks met de 40 kilometer.

    We lezen het wel weer,
    Groet uit een inmiddels donker Waddinxveen.

    Ruud

  • 17 Maart 2011 - 07:00

    Ma En Pa:

    alweer een goed verhaal.
    achter de wolken schijnt de zon toch althans dat hoort zo te zijn.
    vandaag 40 km op het program wij vinden het een hele klus, maar jij draait er kennelijk je "voeten" niet voor om.
    Ook weer prachtige foto's
    Gegroet uit een bewolkt Veen.

  • 17 Maart 2011 - 07:41

    Domy:

    hee lieverd,

    ik zag op een foto, Jerusalem 5000 km....je bent toch bezig....

    ik zie hier op die site, links boven, morgen 18 graden vol zon....morgen kort broek aan!

    kus
    Domy

  • 17 Maart 2011 - 16:20

    Jessiiee:

    Yooooooooo ouuuwee!!!!:P
    Hoe is het nou???
    Je hebt niet echt lekker weer ofso daar zo te zien,
    hier is het ook niet best hoor vandaag, beetje vies koud,
    Maar we hebben 2 dagen lekker weer gehad, de thermometer in de auto stond zelfs op 18 graden!!!!

    Kunnen die 2 ouwe mensen je wel bij benen, of moet jij hun bij benen???haha:P

    Nouww suc6 nog heh!!,,
    p.s.

    Kom niet te vroeg thuis:P haha Later$$$$$


  • 17 Maart 2011 - 16:26

    Jeannette:

    Oh sorry Rick van die zonnebrand....
    Heb ik je blij gemaakt met een dooie mus. Had ook geen weervrouw moeten worden.
    Met al die 40 km's lig je toch ver voor op schema zeker.
    Hoeveel heb je nu gelopen en hoeveel moet je nog?
    Elke dag bijna een marathon.....Pfff, ik moet er niet aan denken.
    Maar ik heb heel veel bewondering voor je!

  • 17 Maart 2011 - 16:55

    Jessie:

    OOOwjaaa in Japan, gaat het nog steeds niet echt goed, de kern reactoren staan nog steeds op spring,
    Er zijn al diverse explosies en branden uit gebroken, dus het kan nog een aardig zooitje worden!
    Is het eigelijk al na die aardbeving en tsunami, er worden nog 8000 mensen vermist, en er zijn er al 4.000 lichamen gevonden dacht ik.

    en dan die klere kernreactoren er nog is bij,dat word dus even afwachten.
    Het schijnt de ergste ramp, na de TweedeWereld Oorlog te zijn, dus wel aardig gek!!

    Suc6 nog Daaarooo!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Spanje, Acebo

Santiago

Recente Reisverslagen:

30 Januari 2015

Daarissieweer

24 Maart 2011

Santiago......

22 Maart 2011

Als een zonnetje

21 Maart 2011

Issieweer!!!

17 Maart 2011

kilometers stampen
Rick

Actief sinds 20 Jan. 2011
Verslag gelezen: 126
Totaal aantal bezoekers 29793

Voorgaande reizen:

26 Februari 2011 - 14 April 2011

Santiago

Landen bezocht: