winter in Spanje - Reisverslag uit Larrasoaña, Spanje van Rick Martens - WaarBenJij.nu winter in Spanje - Reisverslag uit Larrasoaña, Spanje van Rick Martens - WaarBenJij.nu

winter in Spanje

Door: ricknaarsantiago

Blijf op de hoogte en volg Rick

01 Maart 2011 | Spanje, Larrasoaña

En daar ga je dan met een rugzak en ideeën over zonnig Spanje. Leen en Aad hadden me naar het beginpunt gebracht en het leek wel alsof het niet wou stoppen met regenen. Uiteindelijk deed het dat wel in ieder geval. Was zondag al met de auto de berg op geweest om eens te kijken hoe en wat en toen had ik al een behoorlijk respect voor het kreng gekregen. De top ligt op 1040 meter en er lag wat sneeuw. Wel veel wind en nog meer regen naarmate we verder het dal in reden. Voor Ruud, een berg gieren en andere vogels gezien, Leen heeft een paar uitstekende foto´s gemaakt en zou ze op het net zetten. We hebben gegeten in een leuk eetcafe achtig ding compleet met zingende Basken. Er werd al gewaarschuwd om niet de traditionele route te nemen in verband met het slechte weer wat eraan zat te komen. Je denkt altijd valt wel mee. Daar ben ik op maandag achter gekomen. Waar zondag een beetje of geen sneeuw lag was alles nu bedekt met een halve meter van die witte ellende. Vanwege de sneeuw kon ik niet de route volgen maar moest ik op de weg blijven, zodat ik wel aan ruim 30 kilometer per dag kom maar helaas mijn, zeer doordachte, schema van zijn levensdagen niet ga halen. Het weer maandag was beroerd en dan zeg ik het nog voorzichtig, het regende hard toen ik vertrok en dat ging later over in sneeuw, ik bedoel een hoop sneeuw, alles doorweekt maar tot mijn grote vreugde in Roncevalles was een verwarmde ruimte met een kachel dus ik heb alles droog kunnen krijgen. Heb een pelgrimsmenu gegeten, soep, daarna een forel met patat en een soort van yoghurt toe. Was niet slecht en voor € 9 moet je niet zeuren natuurlijk. De overnachting was € 6 dus dat valt reuze mee. Vandaag was een heel ander verhaal. Om te beginnen was het weer prachtig en droog. De temperatuur was van -2 vanochtend tot ongeveer 6 graden waar ik nu ben, een plaatsje genaamd Larrasoaña. Volgens de route zou ik 52 kilometer moeten hebben gelopen maar vanwege het omlopen zit ik nu op ongeveer 61 kilometer. Is aardig volgens het verzonnen schema maar ik blijf maar andere plaatsnamen tegenkomen. Zit nu even mijn tijd te verdoen op het internet; straks wat eten en om 10 uur s´avonds gaat het licht onverbiddelijk uit. Doe er zo veel mogelijk foto´s bij zodat je een idee hebt hoe het was de afgelopen paar dagen. Morgen door Pamplona, ben heel benieuwd hoe die stad eruit ziet. De groeten daar in Ollanda!!

Ps dat van die foto´s houden jullie tegoed, de computer waar ik achter zit snapt de bestanden niet helemaal. En ik geen Spaans trouwens ook.

  • 01 Maart 2011 - 14:08

    Domy:

    hey stoere vent,

    Leuk om je te lezen...je hebt wel afgezien maar het is mooi dus dat is het belangrijkst!
    Succes morgen...
    kus
    Domy

  • 01 Maart 2011 - 17:08

    Dolf En Margot:

    Hi Rick, je ben er bijna moet je maar denken.

    Hoop dat het weer wat opknapt groetjes

  • 01 Maart 2011 - 17:55

    Carla, JW, Daan&Noa:

    Dat klinkt koud........maar wel tof! Even een berichtje van het logeerhuis Waddinxveen: Bob doet de groeten, wendt al aan alle aandacht en knuffels!
    Niet achter (of voor.??) de stieren gaan rennen he??!!
    Grt CJWDN

  • 01 Maart 2011 - 18:48

    Ma En Pa:

    dank voor het verslag; wij hadden je vandaag aan de telefoon en hebben e.e.a. vernomen over je reis. Als je wakker wordt schijnt wellicht de zon'!
    Maf ze en we zeggen tot horens.

  • 01 Maart 2011 - 21:12

    Petra:

    Klinkt goed! :)
    Blaren?? Benen??
    Hoe vind je het uberhaupt?

    Sterkte ... Petra

  • 01 Maart 2011 - 22:46

    Jeannette:

    Ha Rick,
    Je moet maar zo denken....na regen komt zonneschijn.
    Pamplona de stad van het stierenrennen. Kijk maar uit ;-)
    Succes!

  • 02 Maart 2011 - 22:29

    Marc Zwaan:

    Denk je naar een mooi en zonnig land te gaan krijg je dit. Maar jou kennende komt het vermaak ook prima tussen de witte vlaktes, paden van modder enz. In ieder geval goed om te zien dat de reis is begonnen. Heel veel succes en we gaan je volgen!

  • 03 Maart 2011 - 08:01

    Ruud:

    Hoi Rick,

    Slecht weer of niet, het moet een geweldige ervaring zijn voor je. Als je die bergen eenmaal uit bent wordt het weer vast beter en gaat het lopen vanzelf. Ik lees dat je mijn gevederde vrienden al bent tegengekomen. Leuk! Ik ga mij verder vermaken hier op kantoor aan de A12 ;-(

    Geniet verder van je reis en de vrijheid die je daar aan het ervaren bent. Ben benieuwd naar je volgende verslag.

    Gr. Ruud

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Spanje, Larrasoaña

Santiago

Recente Reisverslagen:

30 Januari 2015

Daarissieweer

24 Maart 2011

Santiago......

22 Maart 2011

Als een zonnetje

21 Maart 2011

Issieweer!!!

17 Maart 2011

kilometers stampen
Rick

Actief sinds 20 Jan. 2011
Verslag gelezen: 171
Totaal aantal bezoekers 29796

Voorgaande reizen:

26 Februari 2011 - 14 April 2011

Santiago

Landen bezocht: