Vertrek naar Saint Jean-Pied de Port - Reisverslag uit Parijs, Frankrijk van Rick Martens - WaarBenJij.nu Vertrek naar Saint Jean-Pied de Port - Reisverslag uit Parijs, Frankrijk van Rick Martens - WaarBenJij.nu

Vertrek naar Saint Jean-Pied de Port

Door: L1

Blijf op de hoogte en volg Rick

26 Februari 2011 | Frankrijk, Parijs

Zaterdag 26 februari 7:00 (regenachtig) is Rick door Aad opgehaald en na een groot afscheid (Ze wilden zeker weten dat hij ging?) op weg naar Frankrijk. Onderweg nog even de andere bijrijder Leen opgehaald en in een zilveren streep op naar Zuid Frankrijk. Na wat zware conversaties en wat werk frustraties (van allen) viel Rick meteen in slaap!
Wel was hij (en wij) al snel ervoor te porren om een Franse tussenstop bij de ouders van Dominique te maken en een lichte versnapering te doen net onder Bordeaux.
Zoals je begrijpt na de 5e gang met ook 5 stuks duif en tonnetje rond (en voldaan) zijn we weer de auto ingestapt en hebben de reis hervat.
Rond 23:30 aangekomen in de stromende regen bij ons luxe chalet gerund door een 81-jarige vlotte man.

Zondag beetje uitgeslapen, ontbeten, dorp bekeken, stempel gehaald, route gezocht en berg opgereden. Op de top midden in sneeuwstorm kreeg Rick wel even een andere indruk (ook op zijn gezicht) Quote"Ik heb wel respect voor die berg gekregen"
Dit was ook meteen de keus om maandag maar de weg te nemen en niet in 2m sneeuw te stranden. Vond de lokale (zingende) brandweer ook een goed plan.

Maandag spullen ingepakt en weer uitgepakt want fototoestel was ff kwijt en vervolgens klaar gezet, ontbeten en op weg naar de start.
Bij de kerk gestart uitgezwaaid door Aad en Leen.
Nog even verderop bij de Poort van Spanje opgewacht en suc6 gewenst en vervolgens verdween Rick in de verte in de regen.
Bon Voyage !

Wij weer snel de warme auto in voor de terugreis, waarbij we onderweg op het zonnige terras met bier hoorde dat het goed ging met Rick en maar een halve meter sneeuw onderweg had.

Het ga je goed Rick.
Gr Aad en L1

• 05 Maart 2011 - 20:52

Domy:

5 gangen? ik zie op de foto alleen een stokbrood hoor! lol
    leuke foto's, die van Rick zijn prachtig, het lukt me nooit om een normale foto van hem te schieten, het is jullie wel gelukt!
    groetjes
    Domy